sunnuntai 12. heinäkuuta 2015

Leikkimieltä villasukat jalassa


Tässä nelikko, ilman hiuksia vielä ja takimmaisin ilman 
vartalo- ja raajavanua, mutta siellähän hymyilee hänkin.

Meri piirsi Unicef-nukkeihin kasvot, täytyy täyttää vielä tuo neljäskin
ja ommella kaikille hiukset.
Neulottuja vaatteita on vaihtoversioiksikin, jotain täytyy ommella,
ehkä tehdä jalkineet?


Tämä kortti on Merin tekemä, Svanten tuttu menee naimisiin ja
lomalainen on tehnyt kortin vietäväksi.

Alareuna näyttää tältä.


Ja yläreuna tältä.


Tein itsekin yhden kortin valmiiksi,
miehille suunnatun.

Olin syksyllä tilannut tuon ihanan tekstin,
niin, minä pöllöpääkin ymmärsin sen idean, heh, heh!
Nyt, kun olen järjestellyt korttitarvikkeita,
löytyi tekstileimasinkin.


Miehille sopivia kortteja ei tule useinkaan tehtyä ja
tuosta pidin.

Keskimmäiseni lähti radioamatöörileirille ja nuorimmaiseni
tuli pistäytymään lomalla.

Olemme siivoilleet yhdessä, Meri on auttanut ikkunoiden pesussa
 ja liinavaatekaapin sisällön karsimisessa.
Järjestystä on tullut ja paljon sain vietäväksi vaatekeräykseen
ja osan kirpputorimyyntiin.

Suurin osa töistä tuomistani laatikoistakin on käyty läpi,
paljon olen omillani ostanut ja osan nyt toin
pois ennen avainten luovuttamista.

Pakkaan osan noista tavaroista (Merin töihin sopivia) laatikoihin 
ja laitan ne matkahuollon kautta, ettei Merin tarvitse raahata
niitä takaisin mennessään.

Meri ei ollut kuullutkaan aikuisten värityskirjoista,
olin tilannut hänelle kaksi.

 Kirjojen lisäksi olin tilannut värikynät,
jotta voi vaikka menomatkalla keskittää ajatukset
pois muista mietteistä.


Nyt tuli leikkimieltä nukkien ja värityskirjojen muodossa.

Tänään lämpötila nousi jopa yhdeksääntoista,
ainakin hetkeksi.
Onneksi tuli otettua aurinkoa niinä kolmena päivänä,
jotka kesää olivat.

Se on tällainen tämä kesä,
kukat eivät juuri kuki ja paleltaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Iloitsen kommentistasi!